Ik stel voor om ...

Smarttube

Arttube is nu letterlijk een platform voor video's en hoewel er thematische selecties zijn, blijft het sec een uitstalling. Maar dit platform kan meer bieden, namelijk context en samenhang geven. Kortom: Smarttube.

Wat: Smarttube betreft een onderdeel van Arttube bestaande uit specials. Zo'n special presenteert niet alleen de video's, maar verbindt ze middels tekst en uitleg op een slimme manier aan elkaar. de Smarttube special is als het ware een verdiepende rode draad die de video's context geeft. Dus een soort minitentoonstelling bestaande uit video's die op een dynamische manier aan elkaar gelinkt zijn.

Voorbeeld: Het thema 'restauratie' bestaat nu uit een opsomming van video's betreffende dit thema. De gerelateerde Smarttube special brengt een verbinding tussen de video's door in te gaan op de interessante discussies omtrent de vervanging van materiaal, wat authenticiteit is of de problematiek van toeschrijvingen.

Doel: De thematische verdieping van Smarttube biedt een samenhangend podum voor kunstdebatten in de media, kan stof geven voor studenten, kunstenaars en onderzoekers, maar niet in de laatste plaats ook lesmateriaal zijn voor scholieren en docenten. Tevens maakt het een verbinding tussen de deelnemende musea.

12 stemmen
Stem
Inloggen
Controleer!
(even geduld ...)
Reset
of meld u aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden
Ingelogd als (Afmelden)
Je hebt nog over! (?) (denken…)